Dienstverlening van een VvE Beheer

Wat is VvE beheerVele VvE’s hebben er al voor gekozen om hun werk uit te besteden aan een extern VvE Beheer. En dit met een goede reden: bij het beheren van een vereniging komt ontzettend veel werk kijken, op allerlei verschillende gebieden. Denk bijvoorbeeld aan het technisch onderhoud van uw appartementencomplex, het uitvoeren van financiële taken en het organiseren van vergaderingen. Het VvE Beheer kan ervoor zorgen dat deze taken allemaal op professionele wijze worden uitgevoerd. Hieronder worden de verschillende onderdelen van de dienstverlening van een VvE Beheer nader toegelicht.

Technisch beheer

Het technisch beheer zorgt ervoor dat het appartementencomplex van een VvE in goede staat blijft, en dat het onderhoud op een goede manier verloopt. Onder de taken vallen bijvoorbeeld het opstellen van een meerjarenonderhoudsplan voor het complex, het organiseren van planmatig onderhoud en het hierop toezicht houden. Daarnaast kunnen de onderhoudszaken met de lokale overheid worden geregeld.

Administratief beheer

Het administratief beheer van een VvE zorgt ervoor dat alle financiële zaken worden uitgevoerd en dat de ledenadministratie wordt bijgehouden. Deze zaken zijn wettelijk verplicht voor elke vereniging, dus het is erg belangrijk dat deze goed worden uitgevoerd. Onder de taken van het administratief beheer vallen bijvoorbeeld het bijhouden van het ledenregister en het berekenen en innen van de ledenbijdragen, het vastleggen van ontvangsten en uitgaven, en het opstellen van documenten zoals de jaarstukken, balans en begroting.

Bestuurlijk beheer

Bij het besturen van een vereniging komt vaak meer werk kijken dan u in eerste instantie zou denken. Het bestuurlijk beheer kan deze zaken uit uw handen nemen. Het bestuurlijk beheer zorgt onder andere voor de organisatie van ledenvergaderingen, het notuleren tijdens de vergaderingen, en het archiveren van vergaderstukken, agendapunten, besluitenlijsten etc.

Overig beheer

Naast alle bovengenoemde zaken, zijn er nog enkele taken die het overig beheer uitvoert om het beheer van de VvE nog soepeler te laten verlopen. Onder deze taken vallen bijvoorbeeld het opzetten van een nog uitgebreidere interne controle bij uw VvE, het beheren van contracten en het digitaliseren van de VvE.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *